jueves, 22 de marzo de 2018

Cruzamos la frontera


[CAT]

Dies 5 i 6. Bobo (Burkina Faso) - Korhogo - Bouake (Costa d’Ivori)

Dos dies dedicats a viatjar. Anirem amb la furgoneta d’en Lamine i ens acompanya el seu amic Aristide, amb ells farem la resta de la gira. A mida que avancem cap al sud, el paisatge es transforma, deixem enrere la sabana Sahel i la seva característica terra vermellosa i entrem en la sabana frondosa on la vegetació és exuberant. Creuem la frontera de Costa d’Ivori sense massa problemes i arribem a Korhogo. Ens acull la gent de l’organització MESAD, aquesta nit dormirem en les seves oficines.

L’endemà matí ens aixequem marxosos i amb en Lluis pugem a la muntanya sagrada dels senoufos, el mont Korhogo, on podem veure la regió amb una mica de perspectiva. Seguim la ruta gaudint de la intensitat del paisatge humà i físic que no té preu.

Primer marrón amb l’autoritat: una foto amb el mòbil a un control policial desencadena una detenció momentània amb súper bronca i eliminació de la foto, tot acaba amb allò de Barcelona, Barça, Messi i demés. 

Arribem a Bouake. La carretera, que era una de les millors de la zona, va quedar mig destrossada després de la guerra civil, hem trigat 20 hores per fer uns 800 km. Els talls d’aigua i electricitat són freqüents, trobar wifi de moment impossible, no sé quan enviarem aquest post.

Més cansats i més contents, seguim.

********************
[ESP]
Días 5 y 6. Bobo (Burkina Faso) - Korhogo - Bouake (Costa de Marfil)

Dos días dedicados a viajar. Iremos con la furgoneta de Lamine y nos acompaña su amigo Aristide, con ellos haremos el resto de la gira. A medida que avanzamos hacia el sur, el paisaje se transforma, dejamos atrás la sabana Sahel y su característica tierra rojiza y entramos en la sabana frondosa donde la vegetación es exuberante. Cruzamos la frontera de Costa de Marfil sin demasiados problemas y llegamos a Korhogo. Nos acoge la gente de la organización MESAD, esta noche dormiremos en sus oficinas.

El día siguiente por la mañana nos levantamos marchosos y con Lluis subimos a la montaña sagrada de los senoufos, el monte Korhogo, donde podemos ver la región con un poco de perspectiva. Seguimos la ruta disfrutando de la intensidad del paisaje humano y físico que no tiene precio.

Primer marrón con la autoridad: una foto con el móvil a un control policial desencadena una detención momentánea con súper bronca y eliminación de la foto, todo acaba con aquello de Barcelona, Barça, Messi y demás. 

Llegamos a Bouake. La carretera, que era una de las mejores de la zona, quedó medio destrozada después de la guerra civil, hemos tardado 20 horas para hacer unos 800 km. Los cortes de agua y electricidad son frecuentes, encontrar wifi de momento imposible, no sé cuando enviaremos este post.

Más cansados y más contentos, seguimos.






No hay comentarios:

Publicar un comentario

¡AYUDA SONRISAS al 28099!

¡AYUDA SONRISAS al 28099!
¡Y nos donarás 1'20 EUR! Sólo válido con Movistar, Orange y Vodafone.

Contribuyentes